

Nieuwe mensen aannemen in je bedrijf/organisatie? Regel de personeelszaken goed en zorg voor een goede start.
Recent mochten wij twee nieuwe specialisten verwelkomen bij Payroll Specialisten & Personeel Specialisten: onze nieuwkomers Nicky en Joya. Twee enthousiaste professionals die ons team komen versterken. Op onze site stellen Nicky en Joya zich graag aan je voor. Wij vroegen hen wat ze van de start bij ons bedrijf vonden en hoe ze terugkijken op de eerste periode dat ze bij ons werkzaam zijn.
Een goed begin is het halve werk…
De start – de eerste dag – daar begon voor Nicky en Joya het avontuur bij ons. Natuurlijk, ze hadden al kennis gemaakt tijdens de gesprekken in de selectieprocedure en tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek, maar bij de start is het toch ‘voor het echt’. Hoe zal de ontvangst zijn? Is alles goed en tijdig geregeld? Voelen de nieuwkomers zich welkom? Kunnen ze direct ‘beginnen’ of moeten er nog tal van zaken worden geregeld. Die eerste indruk is van groot belang, vinden de dames. Dat zegt immers veel over de organisatie en de mate van professionaliteit. Een ‘rommelige start’ betekent vaak een rommelige inwerkfase… en mogelijk nog langer…
Onze nieuwkomers geven aan dat ze hartelijk zijn ontvangen: er was tijd voor hen vrij gemaakt om ze gedurende de eerste dag te begeleiden. De andere collega’s waren op de hoogte van de komst van Nicky en Joya en zij hebben ook uitgebreid kennis kunnen maken op de eerste werkdag. En alle arbeidsvoorwaardelijke zaken? Dat is iets wat we iedere dag doen, dus ‘adel verplicht’ om dat tot in de puntjes geregeld te hebben. Conclusie; eerste ontvangst is goed verlopen.
En daarna…?
Nicky en Joya geven allebei aan dat ze prima op hun plek zitten bij ons. Ze zijn nu een aantal maanden bezig en het inwerken verloopt voorspoedig. Dat coachen van nieuwe medewerkers is sowieso boeiend om te doen. Ik zie de wisselwerking onderling en met de rest van het team iedere dag groeien.
Met enige trots kan ik zeggen dat we dit traject goed hebben aangepakt. Fijne, goeie nieuwe collega’s, zorgvuldig geworven en ingewerkt en ze zijn nu al van grote toegevoegde waarde voor ons. Hopelijk hebben we met deze start de basis gelegd voor een succesvolle en langdurige samenwerking. Daar heb ik overigens in ieder geval veel vertrouwen in. Van de klanten hoor ik ook terug dat we goeie mensen hebben aangenomen.
Werkgeverschap en salarisadministratie goed geregeld?
Voor ons is het natuurlijk eenvoudig om te doen, het regelen van alles rondom werkgeverschap en salarisadministratie. Dat is immers onze core business. Verloning, salarisadministratie, arbeidsvoorwaarden, arbeidsovereenkomsten, personeelsdossier, verlof- en verzuimregeling… Als je er zelf niet dagelijks mee bezig bent, is het complexe materie en nog al veranderlijk van aard door alle nieuwe wetten en regelgeving in ons land.
Hoe is het in jouw bedrijf of organisatie geregeld? Verwacht je te groeien en binnenkort medewerkers aan te nemen? Of gaan er mensen weg die vervangen moeten worden? Wat de reden ook is, het moment om (opnieuw) over je personeelsorganisatie na te denken, is er al gauw.
Wil je binnenkort een keer sparren over het optimaliseren van je personeelsbeleid? Neem dan contact op met mij. Graag maak ik een afspraak om over het onderwerp te brainstormen. Vanuit Payroll Specialisten & Personeel Specialisten kunnen we je helpen met je personeelszaken van A tot en met Z. Of het nu gaat over payrolling, salarisadministratie, talent management of je wilt advies over een ander aspect van het brede vakgebied, we helpen je graag verder.
Roger Kessels Directeur
P.S. Wij zijn ook op social media actief. Kijk eens op onze LinkedIn Bedrijfspagina of volg ons op Facebook.